Regulamin

Regulamin świadczenia usług na platfromie Notaup.pl

Regulamin

Regulamin świadczenia usług na platfromie Notaup.pl

Regulamin

Regulamin świadczenia usług na platfromie Notaup.pl

Ostatnia aktualizacja: 31 grudnia 2024 r.

Postanowienia ogólne

  1. Regulamin świadczenia usług na platformie Notaup.pl, zwany dalej „Regulaminem”, określa:

    1. warunki świadczenia usług;

    2. zasady wykonywania usług;

    3. sposób postępowania w przypadku niewykonania lub nienależytego
      wykonania usług;

    4. wysokość, tryb i sposób wypłaty odszkodowań w przypadku
      niewykonania lub nienależytego wykonania usług;

  2. Regulamin dotyczy usług udostępnianych na platformie Notaup.pl

  3. Głównym dostawcom usług, o których mowa w ust. 1, jest KFJ Inwestycje
    Sp. z o.o. zwaną dalej: „KFJ”, z siedzibą w Sopocie (81-807) przy ulicy 1 Maja 5,
    zarejestrowaną pod numerem KRS 0000048362, NIP 5832534157, REGON
    191560660 o kapitale zakładowym 856 600,00 zł.

  4. Na platformie Notaup.pl są udostępniane usługi innych podmiotów
    publicznych i niepublicznych, a w szczególności są to usługi związane z obsługą
    przesyłek przekazywanych jako doręczenia elektroniczne.

  5. Regulamin jest napisany w zrozumiałym języku i jest umieszczony w
    repozytorium, które jest publicznie dostępne pod adresem Notaup.pl.

  6. Wszystkie informacje publikowane w repozytorium są ogólnie dostępne.
    Informacje te są zabezpieczone przed nieautoryzowanym zmienianiem.

Słownik pojęć użytych w Regulaminie:

  1. Adres do doręczeń elektronicznych, zwany też ADE – adres
    elektroniczny, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r.
    o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344),
    podmiotu korzystającego z publicznej usługi rejestrowanego doręczenia
    elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej albo z kwalifikowanej
    usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego, umożliwiający
    jednoznaczną identyfikację nadawcy lub adresata danych przesyłanych w
    ramach tych usług;
  2. Adresat – podmiot określony przez nadawcę jako odbiorca przesyłki;
  3. API – usługa sieciowa, która umożliwia wymianę informacji między
    systemem KURDE a systemem kancelaryjnym podmiotu;
  4. BAE – baza adresów elektronicznych, będąca rejestrem publicznym, w
    którym gromadzone są adresy do doręczeń elektronicznych,
    prowadzonym przez ministra właściwego do spraw informatyzacji;
  5. Dane identyfikujące osobę - zestaw danych umożliwiających ustalenie
    tożsamości Klienta;
  6. Dostawcy usług Natup.pl - podmioty wymienione w pkt. 1.4
  7. Dostawca usług zaufania - dostawca usługi zaufania będący osobą fizyczną lub prawną, która świadczy przynajmniej jedną usługę zaufania, jako kwalifikowany lub niekwalifikowany dostawca usług zaufania;
  8. Dyrektor KFJ - Dyrektor KFJ Inwestycje Sp. z o.o.
  9. Dysk szyfrowany Nota - usługa polegająca na przechowywaniu w chmurze
    plików, oraz udostępnieniu oprogramowania obsługującego szyfrowanie tych
    plików w trybie szyfrowania end-to-end
  10. Doręczenie elektroniczne – doręczenie przesyłki za pośrednictwem
    systemu KURDE na ADE adresata;
  11. EZD Nota - oprogramowanie służące do elektronicznego zarządzania
    dokumentami udostępniane na platformie Notaup.pl w modelu SaaS
  12. KFJ – KFJ Inwestycje Sp. z o.o., będąca kwalifikowanym dostawcą usług
    zaufania świadczącym kwalifikowaną usługę rejestrowanego doręczenia
    elektronicznego, o której mowa w art. 3 pkt 37 rozporządzenia 910/2014;
  13. Klient - podmiot, którego łączy z KFJ umowa na świadczenie
    kwalifikowanej usługi rejestrowanych doręczeń elektronicznych (KURDE),
    zgodnie z § 3 ust. 1 Regulaminu;
  14. KURDE – kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego jako usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, o której mowa w art. 3 pkt 37 Rozporządzenia eIDAS;
  15. Kwalifikowany dostawca usług zaufania – dostawca usług zaufania, który
    uzyskał status kwalifikowany po zweryfikowaniu sposobu wykonywania usługi
    zaufania przez certyfikowanego audytora oraz po akceptacji wyników audytu
    przez Organ Nadzoru;
  16. Multi skrzynka Nota - usługa dostepna na platformie Notaup.pl umożliwiająca
    odbieranie i wysyłanie przesyłek elektronicznych z wykorzystaniem takich
    kanałów komunikacji elektronicznej jak:
    a. E-mail
    b. Doręczenia elektroniczne obsługiwane zgodnie z UoDE
    c. Doręczenie poprzez Portal Informacyjny Sądów Powszechnych
    d. Poczta Nota obsługująca przesyłki szyfrowane Nota
    e. Inne kanały w miarę ich integrowania z multi skrzynka Nota
  17. Notyfikacja – zdefiniowane zdarzenie powodujące uruchomienie procesu
    dostarczenia predefiniowanych komunikatów za pośrednictwem
    obsługiwanych kanałów komunikacyjnych, innych niż przesyłka w ramach
    realizacji KURDE, z uwzględnieniem preferencji i zgód ich odbiorców;
  18. Personel KFJ– osoby wpółpacujące z KFJ podczas utrzymania, konserwacji oraz rozwoju platformy Notaup.pl, w tym osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę oraz osoby fizyczne świadczące osobiście usługi na rzecz KFJ w oparciu umowę o dzieło, umowę zlecenia, umowę o świadczenie usług; Poczta Nota - kanał komunikacji elektronicznej obsługujący przesyłki
    szyfrowane Nota
  19. Poczta Nota - kanał komunikacji elektronicznej obsługujący przesyłki
    szyfrowane Nota

  20. Podmiot niepubliczny – osoba fizyczna i podmiot inny niż podmiot
    publiczny;
  21. Podmiot publiczny:
    1. jednostka sektora finansów publicznych w rozumieniu przepisów
      ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z
      2021 r. poz. 305),
    2. inne niż określone w lit. a państwowe jednostki organizacyjne
      nieposiadające osobowości prawnej,
    3. inne niż określone w lit. a osoby prawne utworzone w szczególnym
      celu zaspokajania potrzeb o charakterze powszechnym, niemające
      charakteru przemysłowego ani handlowego, jeżeli podmioty, o
      których mowa w tym przepisie oraz w lit. a i b, pojedynczo lub
      wspólnie, bezpośrednio albo pośrednio przez inny podmiot:
      1. finansują je w ponad 50%, lub
      2. posiadają ponad połowę udziałów albo akcji, lub
      3. sprawują nadzór nad organem zarządzającym, lub
      4. mają prawo do powoływania ponad połowy składu organu
        nadzorczego lub zarządzającego,
    4. związki podmiotów, o których mowa w lit. a–c, jeżeli realizują
      zadania publiczne,
    5. komornik sądowy;
  22. Polityka świadczenia usługi KURDE – Polityka świadczenia usługi dla
    kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego w KFJ
    Inwestycje Sp. z o.o., dostępna na stronie internetowej
    doreczeniaelektroniczne.pl;
  23. Przesyłka typu doręczenie elektroniczne [przesyłka DE]– dane przesyłane
    pomiędzy stronami z wykorzystaniem usługi KURDE;
  24. Przesyłka szyfrowana Nota [przesyłka Nota] - dane przekazywane poprzez
    Pocztę Nota
  25. Regulamin – Regulamin świadczenia usług na platformie Notaup.pl, dostępny na stronie internetowej notaup.pl;
  26. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
    27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
    przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
    takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
    rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119z 4.05.2016 r. s. 1, Dz.
    Urz. UE L 127 z 23.05.2018, s. 2 oraz Dz. Urz. UE L 74 z 4.03.2021, s. 35);
  27. Rozszerzenia Nota - oprogramowanie rozbudowujące możliwości funkcjonalne platformy Notaup.pl udostępniane w modelu SaaS
  28. System identyfikacji elektronicznej – system, z którego pochodzą środki
    identyfikacji elektronicznej pozwalające zidentyfikować Klientów podczas
    aktywacji konta;
  29. System usług KURDE – elementy organizacyjne i techniczne zapewniające
    funkcjonowanie usług KURDE, którego częścią są skrzynki doręczeń;
  30. Szyfrowanie end-to-end - procedura szyfrowanie stosowana podczas
    wysyłania danych do serwerów chmurowych. Procedura polega na szyfrowaniu danych przed ich wysłaniem, utrzymywania w stanie zaszyfrowanym podczas składowania danych na serwerze chmurowym i ponownym rozszyfrowywaniu dopiero gdy dane zostaną przesłane na komputer osoby uprawnionej do ich odczytu.
  31. Środek identyfikacji elektronicznej – dane identyfikujące osobę dostarczane
    przez system identyfikacji elektronicznej
  32. Standard – Standard publicznej usługi rejestrowanego doręczenia
    elektronicznego świadczonej przez operatora wyznaczonego i
    kwalifikowanych dostawców usług zaufania świadczących kwalifikowane
    usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego w zakresie współpracy
    z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego oraz
    skrzynki doręczeń, o którym mowa w art. 26a ustawy z dnia 5 września
    2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej;
  33. System KURDE – elementy organizacyjne i techniczne zapewniające
    funkcjonowanie KURDE;
  34. Usługa KDE – kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia
    elektronicznego jako usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, o której mowa w art. 3 pkt 37 rozporządzenia 910/2014, świadczona przez
    KFJ;
  35. UoDE – ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych;
  36. Usługi Natup.pl - usługa KURDE oraz wszystkie inne usługi udostępniane na
    portalu Notaup.pl wymienione w dziale 2 niniejszego Regulaminu
  37. Usługa zaufania – świadczona za wynagrodzeniem usługa elektroniczna
    obejmująca czynności wskazane w art. 3 pkt 16 lit. a-c Rozporządzenia eIDAS;
  38. Ustawa – ustawa z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej

Usługi oferowane na platformie Notaup.pl oraz ich dostawcy

Nazwa usługi
Dostawca usługi
Charakter usług

Usługa identyfikacji
tożsamości mObywatel

Minister d/s Cyfryzacji

Usługa bezpłatna

Usługa wyszukiwanie adresów podmiotów publicznych w BAE

Minister d/s Cyfryzacji

Usługa bezpłatna

Publiczna Usługa Doręczenia Elektronicznego

Operator Wyznaczony we współpracy z KFJ lub innym kwalifikowanym dostawcą usługi doręczenia elektronicznego

Usługa bezpłatna

Multi skrzynka

KFJ

Usługa bezpłatna

Usługa KDE

KFJ oraz inni kwalifikowani dostawcy usługi doręczenia elektronicznego

Usługa płatna

Przesyłka Nota

KFJ

Usługa płatna

EZD Nota

KFJ

Usługa płatna

Rozszerzenia Nota, w tym Dysk szyfrowany Nota

KFJ

Usługi płatne

Usługa KDE

Ogólne warunki korzystania z Usługa KDE

  1. Warunkiem korzystania z usług określonych w Regulaminie przez nadawcę
    KURDE oraz adresata KURDE jest:

    1. zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja Regulaminu;

    2. posiadanie ADE, utworzonego przez ministra właściwego do spraw
      informatyzacji;

    3. aktywacja skrzynki doręczeń, dokonywana przez dany podmiot;

    4. podanie adresu e-mail do notyfikacji podczas aktywacji skrzynki doręczeń.

  2. Korzystanie z usług przez nadawcę KURDE oraz adresata KURDE jest możliwe po uprzednim uwierzytelnieniu się do systemu KURDE lub systemu kancelaryjnego.

  3. W procesie aktywacji skrzynki doręczeń podmiot jest zobowiązany podać adres e-mail do notyfikacji. Niepodanie adresu e-mail do notyfikacji skutkuje brakiem możliwości korzystania z usług.

  4. Adres e-mail do notyfikacji wykorzystywany jest do wysyłania przez KFJ w
    szczególności:

    1. regulaminu oraz zmian Regulaminu;

    2. polityki świadczenia usługi KDE oraz zmian Polityki świadczenia usługi
      KDE;

    3. informacji o oczekujących przesyłkach w ramach realizacji KURDE;

    4. innych informacji niezbędnych w procesie świadczenia usług.

  5. Podmiot jest zobowiązany do niezwłocznego informowania o utracie dostępu lub zmianie adresu e-mail do notyfikacji.

  6. Odbiorca KURDE jest zobowiązany do przyjmowania informacji o oczekujących
    przesyłkach w ramach realizacji KURDE.

  7. Brak odbioru notyfikacji za pomocą adresu e-mail do notyfikacji nie stanowi
    podstawy do roszczeń lub braku skutecznego poinformowania o oczekujących
    przesyłkach w ramach realizacji KURDE.

Skrzynka do doręczeń elektronicznych

  1. KFJ skrzynki doręczeń elektronicznych służącą do odbierania i wysyłania
    przesyłek.

  2. Dostęp do zasobów skrzynki doręczeń jest możliwy wyłącznie po wcześniejszym
    uwierzytelnieniu się na stronie notaup.pl.

  3. Gwarantowana pojemność skrzynki wynosi 3 GB.

  4. Do pojemności skrzynki doręczeń wlicza się:

    1. przesyłki wysłane;

    2. przesyłki odebrane w ramach realizacji KURDE;

    3. dowody.

  5. Archiwizacja korespondencji polega na pobraniu ze skrzynki doręczeń przesyłki wraz z dowodami na dysk lokalny w postaci pliku elektronicznego w formacie .zip.

  6. W skrzynce doręczeń przechowywane są:

    1. dane posiadacza ADE;

    2. data założenia i aktywacji skrzynki;

    3. status skrzynki;

    4. przesyłki wraz z powiązanymi z nimi dowodami.

  7. Skrzynka doręczeń może przyjąć jeden z trzech statusów:

    1. gotowa do aktywacji – obejmujący okres od założenia przez KFJ skrzynki
      doręczeń do jej aktywacji przez podmiot; skrzynka doręczeń o statusie
      gotowa do aktywacji jest niedostępna dla podmiotu;

    2. aktywna – nadawany przez KFJ niezwłocznie po aktywacji skrzynki
      doręczeń przez podmiot; w skrzynce doręczeń o statusie aktywna
      możliwe jest korzystanie z jej pełnej funkcjonalności, z zastrzeżeniem ust.
      5;

    3. tylko do odczytu – nadawany niezwłocznie po otrzymaniu przez KFJ
      informacji od ministra właściwego ds. informatyzacji o wykreśleniu ADE z
      BAE; w skrzynce doręczeń o statusie tylko do odczytu możliwe są jedynie
      operacje odczytu oraz archiwizacji przesyłki.

  8. Po zapełnieniu 98% gwarantowanej pojemności skrzynki doręczeń Klient traci
    możliwość wysyłania i odbierania korespondencji do czasu usunięcia przez siebie zbędnych przesyłek i uwolnienia pojemności w skrzynce doręczeń,

  9. Informacja o krytycznym wypełnieniu skrzynki przekazywana jest na adres
    e-mail wskazany przez Klienta.jako adres do notyfikacji.

  10. KFJ informuje o planowanych pracach serwisowych, powodujących brak lub
    utrudnienia w dostępie do skrzynki doręczeń,

  11. Informacja o utrudnieniach w dostępie do skrzynki będzie publikowana na stronie internetowej notaup.pl z wyprzedzeniem co najmniej 24 godzin.

  12. Zaplanowane prace serwisowe są przeprowadzane w taki sposób, by
    zminimalizować niedogodności z tym związane.

Warunki realizacji usługi KDE

  1. Poniżej wymienione są podstawowe parametry przesyłek obsługiwanych w
    ramach usługi KURDE oraz podstawowe warunki wykonania tej usługi:

    1. Wielkość pojedynczej korespondencji w ramach realizacji KURDE nie może
      przekraczać 500 MB (wraz z załącznikami).

    2. Korespondencja w ramach realizacji KURDE jest dostępna do pobrania
      przez adresata przez 60 dni od daty jej nadania. Po tym terminie
      nieodebrana korespondencja jest usuwana.

    3. Klient ponosi odpowiedzialność za treści przekazane w ramach KURDE, w
      tym w szczególności za treść korespondencji. Klienta obowiązuje zakaz
      dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

    4. Dopuszczalne formaty plików załączanych do korespondencji w ramach
      realizacji KURDE określone są w załączniku nr 1 do Regulaminu.

  2. Szczegółowe warunki i zasady wykonywania przez KFJ usługi KDE są opisane w
    dokumencie Polityka Świadczenia przez KFJ Inwestycje Kwalifikowanej Usługi
    Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego.

  3. Dokument dostepny jest na stronie notaup.pl jako niezależny dokument
    opisujący świadczenie usługi KDE

Doręczanie przesyłek

  1. Przesyłkę w ramach realizacji KURDE doręcza się adresatowi do skrzynki
    powiązanej z jego ADE.

  2. Przesyłkę w ramach realizacji KURDE uważa się za doręczoną:

    1. podmiotowi publicznemu - w chwili umieszczenie przesyłki w jego
      skrzynce

    2. podmiotowi niepublicznemu:

      1. w chwili odebrania przesyłki

      2. w dniu następującym po 14 dniach od daty wskazanej w dowodzie
        potwierdzającym wpłynięcie przesyłki do skrzynki - w odniesieniu
        do przesyłek nadesłanych przez podmiot publiczny [tzw. fikcja
        doręczenia].

  3. Dla przesyłek nadesłanych do podmiotów niepublicznych, za moment odebrania przesyłki przyjmuje się chwilę, w której adresat przesyłki wywołał w portalu notaup.pl podgląd listy przesyłek przychodzących na którym jest
    prezentowana nowa przesyłka nadesłana jako doręczenie elektroniczne.

  1. Przesyłkę w ramach realizacji KURDE doręcza się adresatowi do skrzynki
    powiązanej z jego ADE.

  2. Przesyłkę w ramach realizacji KURDE uważa się za doręczoną:

    1. podmiotowi publicznemu - w chwili umieszczenie przesyłki w jego
      skrzynce

    2. podmiotowi niepublicznemu:

      1. w chwili odebrania przesyłki

      2. w dniu następującym po 14 dniach od daty wskazanej w dowodzie
        potwierdzającym wpłynięcie przesyłki do skrzynki - w odniesieniu
        do przesyłek nadesłanych przez podmiot publiczny [tzw. fikcja
        doręczenia].

  3. Dla przesyłek nadesłanych do podmiotów niepublicznych, za moment odebrania przesyłki przyjmuje się chwilę, w której adresat przesyłki wywołał w portalu notaup.pl podgląd listy przesyłek przychodzących na którym jest
    prezentowana nowa przesyłka nadesłana jako doręczenie elektroniczne.

  1. Przesyłkę w ramach realizacji KURDE doręcza się adresatowi do skrzynki
    powiązanej z jego ADE.

  2. Przesyłkę w ramach realizacji KURDE uważa się za doręczoną:

    1. podmiotowi publicznemu - w chwili umieszczenie przesyłki w jego
      skrzynce

    2. podmiotowi niepublicznemu:

      1. w chwili odebrania przesyłki

      2. w dniu następującym po 14 dniach od daty wskazanej w dowodzie
        potwierdzającym wpłynięcie przesyłki do skrzynki - w odniesieniu
        do przesyłek nadesłanych przez podmiot publiczny [tzw. fikcja
        doręczenia].

  3. Dla przesyłek nadesłanych do podmiotów niepublicznych, za moment odebrania przesyłki przyjmuje się chwilę, w której adresat przesyłki wywołał w portalu notaup.pl podgląd listy przesyłek przychodzących na którym jest
    prezentowana nowa przesyłka nadesłana jako doręczenie elektroniczne.

Dowody doręczenia

  1. Dowody potwierdzające poszczególne etapy świadczenia KURDE KFJ wystawia zgodnie z Polityką świadczenia usługi.

  2. Dowody dla KURDE wystawiane są w szczególności:

    1. w chwili nadania korespondencji – dowód wysłania;

    2. w chwili odebrania korespondencji – dowód otrzymania;

    3. w chwili wpłynięcia korespondencji na ADE podmiotu publicznego –
      dowód otrzymania;

    4. po upływie 14 dni od dnia wpłynięcia korespondencji przesłanej przez
      podmiot publiczny na adres do doręczeń elektronicznych podmiotu
      niepublicznego, jeżeli adresat nie odebrał go przed upływem tego terminu
      - dowód otrzymania.

  3. Przez odebranie dokumentu elektronicznego rozumie się każde działanie
    adresata posiadającego adres do doręczeń elektronicznych, powodujące, że
    adresat dysponuje dokumentem, który wpłynął na ten adres, i może zapoznać się z treścią odebranego dokumentu.

  4. Przez wpłynięcie dokumentu elektronicznego na adres do doręczeń
    elektronicznych rozumie się zaistnienie warunków technicznych umożliwiających
    adresatowi odebranie doręczanego dokumentu.

  5. Dowody wystawiane w ramach realizacji KURDE są przechowywane i
    udostępniane na żądanie adresata lub nadawcy przez 36 miesięcy od dnia ich
    wystawienia.

Rezygnacja z KFJ jako operatora skrzynki do doręczeń elektronicznych

  1. Rezygnacja z KURDE możliwa jest wyłącznie poprzez złożenie wniosku do
    ministra właściwego ds. informatyzacji o wykreślenie ADE z BAE.

  2. Niezwłocznie po wpłynięciu od ministra właściwego ds. informatyzacji do KFJ
    informacji o rezygnacji z ADE, status skrzynki doręczeń jest zmieniany z
    „aktywna” na „tylko do odczytu”.

  3. Skrzynka doręczeń wraz z jej zasobami jest przechowywana przez KFJ przez rok od wykreślenia ADE z BAE oraz następuje rozwiązanie umowy z KFJ na
    świadczenie KURDE, o której mowa w § 3 ust. 1 Regulaminu.

  4. Zgodnie z art. 21 ust. 1 ustawy UoDE po roku od wykreślenia ADE z BAE skrzynka doręczeń wraz z jej zasobami jest niezwłocznie usuwana.

  5. Po wysłaniu przez klienta korespondencji w ramach KURDE, nie jest dostępne jej wycofanie.

  6. W przypadku przekazania przez ministra właściwego ds. informatyzacji do KFJ
    informacji o przywróceniu posiadanego dotychczas ADE przed upływem terminu wskazanego w ust. 4, status istniejącej skrzynki doręczeń jest zmieniany z „tylko do odczytu” na „aktywna”. W takim przypadku nie jest tworzona nowa skrzynka doręczeń.

Pozostałe usługi dostępne na platformie Notaup.pl: Przesyłki Nota, usługa EZD oraz Rozszerzenia Notaup.pl

Przesyłki szyfrowane Nota

  1. Na platformie Notaup.pl działa kanał kanał komunikacji elektronicznej
    obsługujący przesyłki z użyciem szyfrowania end-to-end działający pod nazwą
    Poczta Nota

  2. Kanał obsługuje przesyłki szyfrowane Nota

  3. Korzystanie z przesyłek szyfrowanych Nota jest odpłatne

  4. Opłaty za obsługą przesyłek Nota mogą być naliczane w oparciu o dwa modele:

    1. osobno za każdą przesyłkę lub

    2. mogą być rozliczane w modelu ryczałtowym

  5. Aktualna wysokość opłaty jednorazowej oraz opłaty ryczałtowej są zawarte w
    cenniku dostępnym na stronie notaup.pl

  6. Co do zasady opłatę za obsługę przesyłek Nota pobiera się od nadawcy przesyłki

  7. Osoby, które wybrały zryczałtowany model rozliczeń opłat za przesyłki Notaup.pl korzystają z usługi “Przesyłka Nota na koszt adresata”

Usługa EZD oraz Rozszerzenia Notaup.pl

  1. Usługa EZD wykonywana jest w oparciu o oprogramowanie służące do
    elektronicznego zarządzania dokumentami

  2. Rozszerzenia Notaup.pl są to usługi dodatkowe wykonywane w oparciu
    oprogramowanie rozbudowujące możliwości funkcjonalne platformy Notaup.pl

  3. Usługa EZD oraz Rozszerzenie Notaup.pl są udostępniane na platformie
    Notaup.pl w modelu SaaS

  4. Usługa EZD oraz Rozszerzenie Notaup.pl są udostępniane jako usługi płatne.

  5. Usługa EZD oraz Rozszerzenie Notaup.pl są aktywowane samodzielnie przez
    Klienta

  6. Aktywowanie usług odbywa się bezpośrednio na platformie Notaup.pl, w module Ustawienia

  7. Usługi mogą być dezaktywowana w dowolnym momencie,

  8. Dezaktywowana usługa zostanie wyłączona z końcem miesiąca kalendarzowego w którym zostanie dezaktywowana

Rozliczenie usług oraz pobieranie opłat

  1. Przesyłki typu Doręczenia elektroniczne, przesyłki Nota, usługa EZD oraz
    Rozszerzenia Notaup.pl udostępnianie są odpłatnie.

  2. Opłaty za przesyłki typu Doręczenia elektroniczne

  3. Opłaty za obsługą przesyłek Nota mogą być naliczane w oparciu o dwa modele:

    1. osobno za każdą przesyłkę lub

    2. mogą być rozliczane w modelu ryczałtowym

  4. Opłaty za usługę EZD oraz Rozszerzenia Notaup.pl są naliczane w formie
    ryczałtowej.

  5. Aktualne opłaty za doręczenia elektroniczne, przesyłki Nota, usługę EZD oraz
    rozszerzenia Notaup.pl są zawarte w cenniku dostępnym na stronie notaup.pl

  6. Wszystkie opłaty, to jest opłaty za przesyłki oraz opłaty ryczałtowe są naliczane i pobierane z dołu za każdy okres rozliczeniowy

  7. Okresem rozliczeniowym jest miesiąc kalendarzowy

  8. Opłaty za usługi dezaktywowane w trakcie miesiąca będą naliczone do końca
    miesiąca kalendarzowego w którym usługa została dezaktywowana

  9. Łączna kwota opłat za dany okres rozrachunkowy będzie wskazana w fakturze
    wystawianej w pierwszym dniu roboczym nowego okresu rozrachunkowego.

  10. Opłata widniejąca na fakturze będzie pobierana za pomocą usługi płatniczej o
    nazwie “Płatności cykliczne”

  11. Usługa polega na wskazaniu karty płatniczej z której cyklicznie będą pobierane
    opłaty za korzystanie usług płatnych platformy Notaup.pl

Odpowiedzialność

  1. Do odpowiedzialności KFJ za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług
    stosuje się ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 r.
    poz. 1740 z późn. zm.), jeżeli przepisy ustawy UoDE, nie stanowią inaczej.

  2. KFJ odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie KURDE, chyba że
    niewykonanie lub nienależyte wykonanie nastąpiło:

    1. wskutek siły wyższej;

    2. z przyczyn występujących po stronie nadawcy lub adresata,
      niewywołanych winą KFJ;

    3. z powodu naruszenia przez nadawcę lub adresata przepisów ustawy
      UoDE albo zasad określonych w Regulaminie.

  3. KFJ odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie KURDE w zakresie
    określonym ustawą UoDE, chyba że niewykonanie lub nienależyte jej wykonanie:

    1. jest następstwem czynu niedozwolonego;

    2. nastąpiło z winy umyślnej KFJ;

    3. jest wynikiem rażącego niedbalstwa KFJ.

  4. Za niewykonanie KURDE uważa się brak możliwości zapoznania się przez
    adresata z treścią wysłanych danych po upływie 24 godzin od chwili ich
    wysłania, z przyczyn leżących po stronie KFJ.

  5. Z tytułu niewykonania KURDE przysługuje odszkodowanie:

    1. za niewykonanie KURDE – w wysokości dwukrotności najwyższej opłaty
      za taką usługę.

    2. W przypadku niewykonania KURDE, KFJ zwraca w całości pobraną opłatę
      za tę usługę niezależnie od należnego odszkodowania, o ile taka opłata
      została uiszczona.

Niedozwolone praktyki

  1. Klient nie może używać sprzętu lub oprogramowania mogącego uszkodzić lub
    zakłócić prawidłowe funkcjonowanie platformy Notaup.pl, ani służącego do
    przechwytywania danych ze strony internetowej notaup.pl.

  2. Klient nie może podejmować żadnych działań powodujących nieuzasadnione
    obciążenie w sieci internetowej lub infrastruktury należącej do KFJ .

Postępowanie reklamacyjne

  1. Reklamację z tytułu niewykonania KURDE można złożyć najwcześniej w dniu
    następującym po dniu, w którym upłynęły 24 godziny od chwili wysłania danych,
    potwierdzonego dowodem wysłania.

  2. Reklamację wniesioną z tytułu niewykonania KURDE po upływie 12 miesięcy od dnia nadania korespondencji pozostawia się bez rozpoznania, o czym KFJ
    niezwłocznie powiadamia reklamującego.

  3. W przypadku reklamacji zgłaszanej z powodu niewykonania KURDE świadczonej w powiązaniu z kwalifikowaną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego świadczoną przez kwalifikowanego dostawcę usług rejestrowanego doręczenia elektronicznego reklamację składa się:

    1. w przypadku nadawcy – u dostawcy kwalifikowanej usługi rejestrowanego
      doręczenia elektronicznego, który przyjął przesyłkę do nadania;

    2. w przypadku adresata – u dostawcy kwalifikowanej usługi rejestrowanego
      doręczenia elektronicznego adresata.

  4. W przypadku reklamacji opisanej w ust. 1 KFJ udziela odpowiedzi na podstawie
    dowodów wystawianych przez dostawcę kwalifikowanej usługi rejestrowanego
    doręczenia elektronicznego. Jeśli udzielona odpowiedź jest niewystarczająca dla podmiotu, dalsze roszczenia należy kierować do dostawcy kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego.

  5. W przypadku reklamacji zgłaszanej z powodu niewykonania KURDE świadczonej w powiązaniu z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego świadczoną przez operatora wyznaczonego reklamację składa się:

    1. w przypadku nadawcy – u operatora wyznaczonego, który przyjął
      przesyłkę do nadania;

    2. w przypadku adresata – u operatora wyznaczonego adresata.

  6. W przypadku reklamacji opisanej w ust. 1 KFJ udziela odpowiedzi na podstawie
    dowodów wystawianych przez operatora wyznaczonego. Jeśli udzielona
    odpowiedź jest niewystarczająca dla podmiotu, dalsze roszczenia należy
    kierować do operatora wyznaczonego.

  7. Reklamacja powinna zawierać:

    1. imię i nazwisko nadawcy albo adresata, zwanego dalej „reklamującym”, lub
      jego nazwę lub firmę;

    2. adres do korespondencji lub adres siedziby reklamującego oraz jego adres
      do doręczeń elektronicznych, jeżeli posiada taki adres;

    3. adres poczty elektronicznej reklamującego, na który ma być doręczana
      korespondencja, jeżeli posiada taki adres;

    4. datę sporządzenia reklamacji;

    5. przedmiot reklamacji;

    6. datę nadania przesyłki, której dotyczy reklamacja;

    7. numer przesyłki, której dotyczy reklamacja;

    8. uzasadnienie reklamacji;

    9. żądaną kwotę odszkodowania – w przypadku gdy reklamujący żąda
      odszkodowania;

    10. potwierdzenie nadania przesyłki;

    11. wykaz załączonych dokumentów.

  8. Odszkodowanie, o którym mowa w § 10 ust. 1 Regulaminu, oraz zwrot opłaty, o
    której mowa w § 10 ust. 2 Regulaminu, wypłaca się zgodnie z dyspozycją
    reklamującego w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty wydania decyzji
    przyznającej odszkodowanie.

Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych osób fizycznych korzystających z usług
    przewidzianych w Regulaminie jest KFJ Inwestycje Sp. z o.o. z siedzibą w Sopocie 81-807 przy ulicy 1 Maja 5.

  2. Kontakt z Inspektorem ochrony danych: Inspektor ochrony danych KFJ
    Inwestycje Sp. z o.o., ul. 1 Maja 5, 81-807 Sopot, e-mail:
    iod@doreczeniaelektroniczne.pl.

  3. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i lit. c RODO - w celu realizacji usług, o których mowa w Regulaminie, na podstawie ustawy UoDE, prowadzenia postępowań reklamacyjnych oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.

  4. Kategorie przetwarzanych danych osobowych obejmują dane osób fizycznych
    korzystających z usług przewidzianych w Regulaminie, niezbędne do ich
    realizacji.

  5. Dane osobowe będą przechowywane przez okres:

    1. realizacji usługi;

    2. niezbędny do przeprowadzenia postępowań reklamacyjnych i
      dochodzenia roszczeń;

    3. przechowywania dowodów dla KURDE przez 36 miesięcy od dnia
      wystawienia dowodu.

  6. Źródłem danych osobowych jest:

    1. Klient;

    2. minister właściwy do spraw informatyzacji oraz minister właściwy do
      spraw gospodarki, którzy zapewniają funkcjonowanie systemów
      teleinformatycznych za pośrednictwem których przekazywane są do
      systemu KURDE inne dane niezbędne do świadczenia KURDE.

  7. Odbiorcą danych może być klient w przypadku dowodu otrzymania.

  8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do zrealizowania
    usługi.

  9. Osobom, których dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do danych
    osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz
    przenoszenia danych.

  10. Osobom, których dane dotyczą, przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

  11. Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych, nieujęte w
    Regulaminie, a wynikające z przepisów RODO, są dostępne na stronie
    internetowej doreczeniaelektroniczne.pl.

Postanowienia końcowe

  1. KFJ ma prawo odmówić realizacji usługi, jeśli nie spełnia ona warunków
    określonych w Regulaminie.

  2. Praktyki Usługi są niedyskryminacyjne.

  3. Tam, gdzie jest to wykonalne, Usługa jest przystępna dla osób
    niepełnosprawnych. KFJ wzięło pod uwagę standard ETSI EN 301 549.

  4. O dacie wejścia w życie zmiany do Regulaminu oraz o zakresie zmian Regulaminu KFJ informuje za pośrednictwem poczty elektronicznej. Na adres e-mail do notyfikacji wysyłana jest wiadomość z załączonym nowym Regulaminem.

  5. Strony ustalają, że wszelkie oświadczenia skierowane do drugiej Strony w trakcie korzystania z Usługi mogą być składane w formie korespondencji elektronicznej, wysyłanej:

    1. w przypadku Klienta – na adres e-mail do notyfikacji,

    2. w przypadku KFJ – przy użyciu formularza kontaktowego dostępnego na
      stronie doreczeniaelektroniczne.pl

  6. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem mają zastosowanie przepisy prawa powszechnie obowiązującego.

  7. Wszelkie spory wynikłe między KFJ a Klientem zostaną poddane pod
    rozstrzygnięcie sądu powszechnego miejscowo właściwego dla siedziby KFJ.

  8. Wszelkie skargi, reklamacje czy uwagi prosimy zgłaszać pisemnie korzystając z
    niżej podanych danych:

    1. Adres korespondencyjny: ul. 1 Maja 5, 81-807 Sopot

    2. Adres mailowy: kontakt@notaup.pl

Dopuszczalne formaty plików załączanych do przesyłek w ramach realizacji
KURDE

Prezentacja
Prezentacja
Obraz
Wideo
Dźwięk
Tekst
Dokument
Archiwum

.odp

.ppt

.pptx

.dwg

.jp2

.jpg

.jpeg

.png

.svg

.tif

.tiff

.XPS

.avi

.mp4

.mpeg

.mpg

.mpeg4

.ogv

.mp4a

.mp3

.ogg

.wav

.txt

.html

.htm

.css

.xhtml

.xml

.xsd

.csv

.doc

.docx

.ods

.odt

.pdf

.rtf

.xls

.xlsx

.7z

.zip

.tar

Kontakt

Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości dotyczące naszej Polityki prywatności lub przetwarzania Twoich danych osobowych, skontaktuj się z nami pod adresem kontakt@notaup.pl

Logo

Zamień listy tradycyjne na doręczenia elektroniczne

Copyright © 2024 KFJ Inwestycje Sp. z o. o.

Logo

Zamień listy tradycyjne na doręczenia elektroniczne

Copyright © 2024 KFJ Inwestycje Sp. z o. o.

Logo

Zamień listy tradycyjne na doręczenia elektroniczne

Copyright © 2024 KFJ Inwestycje Sp. z o. o.