Ostatnia aktualizacja: 31 grudnia 2024 r.
Postanowienia ogólne
Regulamin świadczenia usług na platformie Notaup.pl, zwany dalej „Regulaminem”, określa:
warunki świadczenia usług;
zasady wykonywania usług;
sposób postępowania w przypadku niewykonania lub nienależytego
wykonania usług;wysokość, tryb i sposób wypłaty odszkodowań w przypadku
niewykonania lub nienależytego wykonania usług;
Regulamin dotyczy usług udostępnianych na platformie Notaup.pl
Głównym dostawcom usług, o których mowa w ust. 1, jest KFJ Inwestycje
Sp. z o.o. zwaną dalej: „KFJ”, z siedzibą w Sopocie (81-807) przy ulicy 1 Maja 5,
zarejestrowaną pod numerem KRS 0000048362, NIP 5832534157, REGON
191560660 o kapitale zakładowym 856 600,00 zł.Na platformie Notaup.pl są udostępniane usługi innych podmiotów
publicznych i niepublicznych, a w szczególności są to usługi związane z obsługą
przesyłek przekazywanych jako doręczenia elektroniczne.Regulamin jest napisany w zrozumiałym języku i jest umieszczony w
repozytorium, które jest publicznie dostępne pod adresem Notaup.pl.Wszystkie informacje publikowane w repozytorium są ogólnie dostępne.
Informacje te są zabezpieczone przed nieautoryzowanym zmienianiem.
Słownik pojęć użytych w Regulaminie:
- Adres do doręczeń elektronicznych, zwany też ADE – adres
elektroniczny, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r.
o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344),
podmiotu korzystającego z publicznej usługi rejestrowanego doręczenia
elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej albo z kwalifikowanej
usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego, umożliwiający
jednoznaczną identyfikację nadawcy lub adresata danych przesyłanych w
ramach tych usług; - Adresat – podmiot określony przez nadawcę jako odbiorca przesyłki;
- API – usługa sieciowa, która umożliwia wymianę informacji między
systemem KURDE a systemem kancelaryjnym podmiotu; - BAE – baza adresów elektronicznych, będąca rejestrem publicznym, w
którym gromadzone są adresy do doręczeń elektronicznych,
prowadzonym przez ministra właściwego do spraw informatyzacji; - Dane identyfikujące osobę - zestaw danych umożliwiających ustalenie
tożsamości Klienta; - Dostawcy usług Natup.pl - podmioty wymienione w pkt. 1.4
- Dostawca usług zaufania - dostawca usługi zaufania będący osobą fizyczną lub prawną, która świadczy przynajmniej jedną usługę zaufania, jako kwalifikowany lub niekwalifikowany dostawca usług zaufania;
- Dyrektor KFJ - Dyrektor KFJ Inwestycje Sp. z o.o.
- Dysk szyfrowany Nota - usługa polegająca na przechowywaniu w chmurze
plików, oraz udostępnieniu oprogramowania obsługującego szyfrowanie tych
plików w trybie szyfrowania end-to-end - Doręczenie elektroniczne – doręczenie przesyłki za pośrednictwem
systemu KURDE na ADE adresata; - EZD Nota - oprogramowanie służące do elektronicznego zarządzania
dokumentami udostępniane na platformie Notaup.pl w modelu SaaS - KFJ – KFJ Inwestycje Sp. z o.o., będąca kwalifikowanym dostawcą usług
zaufania świadczącym kwalifikowaną usługę rejestrowanego doręczenia
elektronicznego, o której mowa w art. 3 pkt 37 rozporządzenia 910/2014; - Klient - podmiot, którego łączy z KFJ umowa na świadczenie
kwalifikowanej usługi rejestrowanych doręczeń elektronicznych (KURDE),
zgodnie z § 3 ust. 1 Regulaminu; - KURDE – kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego jako usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, o której mowa w art. 3 pkt 37 Rozporządzenia eIDAS;
- Kwalifikowany dostawca usług zaufania – dostawca usług zaufania, który
uzyskał status kwalifikowany po zweryfikowaniu sposobu wykonywania usługi
zaufania przez certyfikowanego audytora oraz po akceptacji wyników audytu
przez Organ Nadzoru; - Multi skrzynka Nota - usługa dostepna na platformie Notaup.pl umożliwiająca
odbieranie i wysyłanie przesyłek elektronicznych z wykorzystaniem takich
kanałów komunikacji elektronicznej jak:
a. E-mail
b. Doręczenia elektroniczne obsługiwane zgodnie z UoDE
c. Doręczenie poprzez Portal Informacyjny Sądów Powszechnych
d. Poczta Nota obsługująca przesyłki szyfrowane Nota
e. Inne kanały w miarę ich integrowania z multi skrzynka Nota - Notyfikacja – zdefiniowane zdarzenie powodujące uruchomienie procesu
dostarczenia predefiniowanych komunikatów za pośrednictwem
obsługiwanych kanałów komunikacyjnych, innych niż przesyłka w ramach
realizacji KURDE, z uwzględnieniem preferencji i zgód ich odbiorców; - Personel KFJ– osoby wpółpacujące z KFJ podczas utrzymania, konserwacji oraz rozwoju platformy Notaup.pl, w tym osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę oraz osoby fizyczne świadczące osobiście usługi na rzecz KFJ w oparciu umowę o dzieło, umowę zlecenia, umowę o świadczenie usług; Poczta Nota - kanał komunikacji elektronicznej obsługujący przesyłki
szyfrowane Nota Poczta Nota - kanał komunikacji elektronicznej obsługujący przesyłki
szyfrowane Nota- Podmiot niepubliczny – osoba fizyczna i podmiot inny niż podmiot
publiczny; - Podmiot publiczny:
- jednostka sektora finansów publicznych w rozumieniu przepisów
ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z
2021 r. poz. 305), - inne niż określone w lit. a państwowe jednostki organizacyjne
nieposiadające osobowości prawnej, - inne niż określone w lit. a osoby prawne utworzone w szczególnym
celu zaspokajania potrzeb o charakterze powszechnym, niemające
charakteru przemysłowego ani handlowego, jeżeli podmioty, o
których mowa w tym przepisie oraz w lit. a i b, pojedynczo lub
wspólnie, bezpośrednio albo pośrednio przez inny podmiot:- finansują je w ponad 50%, lub
- posiadają ponad połowę udziałów albo akcji, lub
- sprawują nadzór nad organem zarządzającym, lub
- mają prawo do powoływania ponad połowy składu organu
nadzorczego lub zarządzającego,
- związki podmiotów, o których mowa w lit. a–c, jeżeli realizują
zadania publiczne, - komornik sądowy;
- Polityka świadczenia usługi KURDE – Polityka świadczenia usługi dla
kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego w KFJ
Inwestycje Sp. z o.o., dostępna na stronie internetowej
doreczeniaelektroniczne.pl; - Przesyłka typu doręczenie elektroniczne [przesyłka DE]– dane przesyłane
pomiędzy stronami z wykorzystaniem usługi KURDE; - Przesyłka szyfrowana Nota [przesyłka Nota] - dane przekazywane poprzez
Pocztę Nota - Regulamin – Regulamin świadczenia usług na platformie Notaup.pl, dostępny na stronie internetowej notaup.pl;
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119z 4.05.2016 r. s. 1, Dz.
Urz. UE L 127 z 23.05.2018, s. 2 oraz Dz. Urz. UE L 74 z 4.03.2021, s. 35); - Rozszerzenia Nota - oprogramowanie rozbudowujące możliwości funkcjonalne platformy Notaup.pl udostępniane w modelu SaaS
- System identyfikacji elektronicznej – system, z którego pochodzą środki
identyfikacji elektronicznej pozwalające zidentyfikować Klientów podczas
aktywacji konta; - System usług KURDE – elementy organizacyjne i techniczne zapewniające
funkcjonowanie usług KURDE, którego częścią są skrzynki doręczeń; - Szyfrowanie end-to-end - procedura szyfrowanie stosowana podczas
wysyłania danych do serwerów chmurowych. Procedura polega na szyfrowaniu danych przed ich wysłaniem, utrzymywania w stanie zaszyfrowanym podczas składowania danych na serwerze chmurowym i ponownym rozszyfrowywaniu dopiero gdy dane zostaną przesłane na komputer osoby uprawnionej do ich odczytu. - Środek identyfikacji elektronicznej – dane identyfikujące osobę dostarczane
przez system identyfikacji elektronicznej - Standard – Standard publicznej usługi rejestrowanego doręczenia
elektronicznego świadczonej przez operatora wyznaczonego i
kwalifikowanych dostawców usług zaufania świadczących kwalifikowane
usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego w zakresie współpracy
z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego oraz
skrzynki doręczeń, o którym mowa w art. 26a ustawy z dnia 5 września
2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej; - System KURDE – elementy organizacyjne i techniczne zapewniające
funkcjonowanie KURDE; - Usługa KDE – kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia
elektronicznego jako usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, o której mowa w art. 3 pkt 37 rozporządzenia 910/2014, świadczona przez
KFJ; - UoDE – ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych;
- Usługi Natup.pl - usługa KURDE oraz wszystkie inne usługi udostępniane na
portalu Notaup.pl wymienione w dziale 2 niniejszego Regulaminu - Usługa zaufania – świadczona za wynagrodzeniem usługa elektroniczna
obejmująca czynności wskazane w art. 3 pkt 16 lit. a-c Rozporządzenia eIDAS; - Ustawa – ustawa z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej
Usługi oferowane na platformie Notaup.pl oraz ich dostawcy
Nazwa usługi
Dostawca usługi
Charakter usług
Usługa identyfikacji
tożsamości mObywatel
Minister d/s Cyfryzacji
Usługa bezpłatna
Usługa wyszukiwanie adresów podmiotów publicznych w BAE
Minister d/s Cyfryzacji
Usługa bezpłatna
Publiczna Usługa Doręczenia Elektronicznego
Operator Wyznaczony we współpracy z KFJ lub innym kwalifikowanym dostawcą usługi doręczenia elektronicznego
Usługa bezpłatna
Multi skrzynka
KFJ
Usługa bezpłatna
Usługa KDE
KFJ oraz inni kwalifikowani dostawcy usługi doręczenia elektronicznego
Usługa płatna
Przesyłka Nota
KFJ
Usługa płatna
EZD Nota
KFJ
Usługa płatna
Rozszerzenia Nota, w tym Dysk szyfrowany Nota
KFJ
Usługi płatne
Usługa KDE
Ogólne warunki korzystania z Usługa KDE
Warunkiem korzystania z usług określonych w Regulaminie przez nadawcę
KURDE oraz adresata KURDE jest:zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja Regulaminu;
posiadanie ADE, utworzonego przez ministra właściwego do spraw
informatyzacji;aktywacja skrzynki doręczeń, dokonywana przez dany podmiot;
podanie adresu e-mail do notyfikacji podczas aktywacji skrzynki doręczeń.
Korzystanie z usług przez nadawcę KURDE oraz adresata KURDE jest możliwe po uprzednim uwierzytelnieniu się do systemu KURDE lub systemu kancelaryjnego.
W procesie aktywacji skrzynki doręczeń podmiot jest zobowiązany podać adres e-mail do notyfikacji. Niepodanie adresu e-mail do notyfikacji skutkuje brakiem możliwości korzystania z usług.
Adres e-mail do notyfikacji wykorzystywany jest do wysyłania przez KFJ w
szczególności:regulaminu oraz zmian Regulaminu;
polityki świadczenia usługi KDE oraz zmian Polityki świadczenia usługi
KDE;informacji o oczekujących przesyłkach w ramach realizacji KURDE;
innych informacji niezbędnych w procesie świadczenia usług.
Podmiot jest zobowiązany do niezwłocznego informowania o utracie dostępu lub zmianie adresu e-mail do notyfikacji.
Odbiorca KURDE jest zobowiązany do przyjmowania informacji o oczekujących
przesyłkach w ramach realizacji KURDE.Brak odbioru notyfikacji za pomocą adresu e-mail do notyfikacji nie stanowi
podstawy do roszczeń lub braku skutecznego poinformowania o oczekujących
przesyłkach w ramach realizacji KURDE.
Skrzynka do doręczeń elektronicznych
KFJ skrzynki doręczeń elektronicznych służącą do odbierania i wysyłania
przesyłek.Dostęp do zasobów skrzynki doręczeń jest możliwy wyłącznie po wcześniejszym
uwierzytelnieniu się na stronie notaup.pl.Gwarantowana pojemność skrzynki wynosi 3 GB.
Do pojemności skrzynki doręczeń wlicza się:
przesyłki wysłane;
przesyłki odebrane w ramach realizacji KURDE;
dowody.
Archiwizacja korespondencji polega na pobraniu ze skrzynki doręczeń przesyłki wraz z dowodami na dysk lokalny w postaci pliku elektronicznego w formacie .zip.
W skrzynce doręczeń przechowywane są:
dane posiadacza ADE;
data założenia i aktywacji skrzynki;
status skrzynki;
przesyłki wraz z powiązanymi z nimi dowodami.
Skrzynka doręczeń może przyjąć jeden z trzech statusów:
gotowa do aktywacji – obejmujący okres od założenia przez KFJ skrzynki
doręczeń do jej aktywacji przez podmiot; skrzynka doręczeń o statusie
gotowa do aktywacji jest niedostępna dla podmiotu;aktywna – nadawany przez KFJ niezwłocznie po aktywacji skrzynki
doręczeń przez podmiot; w skrzynce doręczeń o statusie aktywna
możliwe jest korzystanie z jej pełnej funkcjonalności, z zastrzeżeniem ust.
5;tylko do odczytu – nadawany niezwłocznie po otrzymaniu przez KFJ
informacji od ministra właściwego ds. informatyzacji o wykreśleniu ADE z
BAE; w skrzynce doręczeń o statusie tylko do odczytu możliwe są jedynie
operacje odczytu oraz archiwizacji przesyłki.
Po zapełnieniu 98% gwarantowanej pojemności skrzynki doręczeń Klient traci
możliwość wysyłania i odbierania korespondencji do czasu usunięcia przez siebie zbędnych przesyłek i uwolnienia pojemności w skrzynce doręczeń,Informacja o krytycznym wypełnieniu skrzynki przekazywana jest na adres
e-mail wskazany przez Klienta.jako adres do notyfikacji.KFJ informuje o planowanych pracach serwisowych, powodujących brak lub
utrudnienia w dostępie do skrzynki doręczeń,Informacja o utrudnieniach w dostępie do skrzynki będzie publikowana na stronie internetowej notaup.pl z wyprzedzeniem co najmniej 24 godzin.
Zaplanowane prace serwisowe są przeprowadzane w taki sposób, by
zminimalizować niedogodności z tym związane.
Warunki realizacji usługi KDE
Poniżej wymienione są podstawowe parametry przesyłek obsługiwanych w
ramach usługi KURDE oraz podstawowe warunki wykonania tej usługi:Wielkość pojedynczej korespondencji w ramach realizacji KURDE nie może
przekraczać 500 MB (wraz z załącznikami).Korespondencja w ramach realizacji KURDE jest dostępna do pobrania
przez adresata przez 60 dni od daty jej nadania. Po tym terminie
nieodebrana korespondencja jest usuwana.Klient ponosi odpowiedzialność za treści przekazane w ramach KURDE, w
tym w szczególności za treść korespondencji. Klienta obowiązuje zakaz
dostarczania treści o charakterze bezprawnym.Dopuszczalne formaty plików załączanych do korespondencji w ramach
realizacji KURDE określone są w załączniku nr 1 do Regulaminu.
Szczegółowe warunki i zasady wykonywania przez KFJ usługi KDE są opisane w
dokumencie Polityka Świadczenia przez KFJ Inwestycje Kwalifikowanej Usługi
Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego.Dokument dostepny jest na stronie notaup.pl jako niezależny dokument
opisujący świadczenie usługi KDE
Doręczanie przesyłek
Dowody doręczenia
Dowody potwierdzające poszczególne etapy świadczenia KURDE KFJ wystawia zgodnie z Polityką świadczenia usługi.
Dowody dla KURDE wystawiane są w szczególności:
w chwili nadania korespondencji – dowód wysłania;
w chwili odebrania korespondencji – dowód otrzymania;
w chwili wpłynięcia korespondencji na ADE podmiotu publicznego –
dowód otrzymania;po upływie 14 dni od dnia wpłynięcia korespondencji przesłanej przez
podmiot publiczny na adres do doręczeń elektronicznych podmiotu
niepublicznego, jeżeli adresat nie odebrał go przed upływem tego terminu
- dowód otrzymania.
Przez odebranie dokumentu elektronicznego rozumie się każde działanie
adresata posiadającego adres do doręczeń elektronicznych, powodujące, że
adresat dysponuje dokumentem, który wpłynął na ten adres, i może zapoznać się z treścią odebranego dokumentu.Przez wpłynięcie dokumentu elektronicznego na adres do doręczeń
elektronicznych rozumie się zaistnienie warunków technicznych umożliwiających
adresatowi odebranie doręczanego dokumentu.Dowody wystawiane w ramach realizacji KURDE są przechowywane i
udostępniane na żądanie adresata lub nadawcy przez 36 miesięcy od dnia ich
wystawienia.
Rezygnacja z KFJ jako operatora skrzynki do doręczeń elektronicznych
Rezygnacja z KURDE możliwa jest wyłącznie poprzez złożenie wniosku do
ministra właściwego ds. informatyzacji o wykreślenie ADE z BAE.Niezwłocznie po wpłynięciu od ministra właściwego ds. informatyzacji do KFJ
informacji o rezygnacji z ADE, status skrzynki doręczeń jest zmieniany z
„aktywna” na „tylko do odczytu”.Skrzynka doręczeń wraz z jej zasobami jest przechowywana przez KFJ przez rok od wykreślenia ADE z BAE oraz następuje rozwiązanie umowy z KFJ na
świadczenie KURDE, o której mowa w § 3 ust. 1 Regulaminu.Zgodnie z art. 21 ust. 1 ustawy UoDE po roku od wykreślenia ADE z BAE skrzynka doręczeń wraz z jej zasobami jest niezwłocznie usuwana.
Po wysłaniu przez klienta korespondencji w ramach KURDE, nie jest dostępne jej wycofanie.
W przypadku przekazania przez ministra właściwego ds. informatyzacji do KFJ
informacji o przywróceniu posiadanego dotychczas ADE przed upływem terminu wskazanego w ust. 4, status istniejącej skrzynki doręczeń jest zmieniany z „tylko do odczytu” na „aktywna”. W takim przypadku nie jest tworzona nowa skrzynka doręczeń.
Pozostałe usługi dostępne na platformie Notaup.pl: Przesyłki Nota, usługa EZD oraz Rozszerzenia Notaup.pl
Przesyłki szyfrowane Nota
Na platformie Notaup.pl działa kanał kanał komunikacji elektronicznej
obsługujący przesyłki z użyciem szyfrowania end-to-end działający pod nazwą
Poczta NotaKanał obsługuje przesyłki szyfrowane Nota
Korzystanie z przesyłek szyfrowanych Nota jest odpłatne
Opłaty za obsługą przesyłek Nota mogą być naliczane w oparciu o dwa modele:
osobno za każdą przesyłkę lub
mogą być rozliczane w modelu ryczałtowym
Aktualna wysokość opłaty jednorazowej oraz opłaty ryczałtowej są zawarte w
cenniku dostępnym na stronie notaup.plCo do zasady opłatę za obsługę przesyłek Nota pobiera się od nadawcy przesyłki
Osoby, które wybrały zryczałtowany model rozliczeń opłat za przesyłki Notaup.pl korzystają z usługi “Przesyłka Nota na koszt adresata”
Usługa EZD oraz Rozszerzenia Notaup.pl
Usługa EZD wykonywana jest w oparciu o oprogramowanie służące do
elektronicznego zarządzania dokumentamiRozszerzenia Notaup.pl są to usługi dodatkowe wykonywane w oparciu
oprogramowanie rozbudowujące możliwości funkcjonalne platformy Notaup.plUsługa EZD oraz Rozszerzenie Notaup.pl są udostępniane na platformie
Notaup.pl w modelu SaaSUsługa EZD oraz Rozszerzenie Notaup.pl są udostępniane jako usługi płatne.
Usługa EZD oraz Rozszerzenie Notaup.pl są aktywowane samodzielnie przez
KlientaAktywowanie usług odbywa się bezpośrednio na platformie Notaup.pl, w module Ustawienia
Usługi mogą być dezaktywowana w dowolnym momencie,
Dezaktywowana usługa zostanie wyłączona z końcem miesiąca kalendarzowego w którym zostanie dezaktywowana
Rozliczenie usług oraz pobieranie opłat
Przesyłki typu Doręczenia elektroniczne, przesyłki Nota, usługa EZD oraz
Rozszerzenia Notaup.pl udostępnianie są odpłatnie.Opłaty za przesyłki typu Doręczenia elektroniczne
Opłaty za obsługą przesyłek Nota mogą być naliczane w oparciu o dwa modele:
osobno za każdą przesyłkę lub
mogą być rozliczane w modelu ryczałtowym
Opłaty za usługę EZD oraz Rozszerzenia Notaup.pl są naliczane w formie
ryczałtowej.Aktualne opłaty za doręczenia elektroniczne, przesyłki Nota, usługę EZD oraz
rozszerzenia Notaup.pl są zawarte w cenniku dostępnym na stronie notaup.plWszystkie opłaty, to jest opłaty za przesyłki oraz opłaty ryczałtowe są naliczane i pobierane z dołu za każdy okres rozliczeniowy
Okresem rozliczeniowym jest miesiąc kalendarzowy
Opłaty za usługi dezaktywowane w trakcie miesiąca będą naliczone do końca
miesiąca kalendarzowego w którym usługa została dezaktywowanaŁączna kwota opłat za dany okres rozrachunkowy będzie wskazana w fakturze
wystawianej w pierwszym dniu roboczym nowego okresu rozrachunkowego.Opłata widniejąca na fakturze będzie pobierana za pomocą usługi płatniczej o
nazwie “Płatności cykliczne”Usługa polega na wskazaniu karty płatniczej z której cyklicznie będą pobierane
opłaty za korzystanie usług płatnych platformy Notaup.pl
Odpowiedzialność
Do odpowiedzialności KFJ za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług
stosuje się ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 r.
poz. 1740 z późn. zm.), jeżeli przepisy ustawy UoDE, nie stanowią inaczej.KFJ odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie KURDE, chyba że
niewykonanie lub nienależyte wykonanie nastąpiło:wskutek siły wyższej;
z przyczyn występujących po stronie nadawcy lub adresata,
niewywołanych winą KFJ;z powodu naruszenia przez nadawcę lub adresata przepisów ustawy
UoDE albo zasad określonych w Regulaminie.
KFJ odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie KURDE w zakresie
określonym ustawą UoDE, chyba że niewykonanie lub nienależyte jej wykonanie:jest następstwem czynu niedozwolonego;
nastąpiło z winy umyślnej KFJ;
jest wynikiem rażącego niedbalstwa KFJ.
Za niewykonanie KURDE uważa się brak możliwości zapoznania się przez
adresata z treścią wysłanych danych po upływie 24 godzin od chwili ich
wysłania, z przyczyn leżących po stronie KFJ.Z tytułu niewykonania KURDE przysługuje odszkodowanie:
za niewykonanie KURDE – w wysokości dwukrotności najwyższej opłaty
za taką usługę.W przypadku niewykonania KURDE, KFJ zwraca w całości pobraną opłatę
za tę usługę niezależnie od należnego odszkodowania, o ile taka opłata
została uiszczona.
Niedozwolone praktyki
Klient nie może używać sprzętu lub oprogramowania mogącego uszkodzić lub
zakłócić prawidłowe funkcjonowanie platformy Notaup.pl, ani służącego do
przechwytywania danych ze strony internetowej notaup.pl.Klient nie może podejmować żadnych działań powodujących nieuzasadnione
obciążenie w sieci internetowej lub infrastruktury należącej do KFJ .
Postępowanie reklamacyjne
Reklamację z tytułu niewykonania KURDE można złożyć najwcześniej w dniu
następującym po dniu, w którym upłynęły 24 godziny od chwili wysłania danych,
potwierdzonego dowodem wysłania.Reklamację wniesioną z tytułu niewykonania KURDE po upływie 12 miesięcy od dnia nadania korespondencji pozostawia się bez rozpoznania, o czym KFJ
niezwłocznie powiadamia reklamującego.W przypadku reklamacji zgłaszanej z powodu niewykonania KURDE świadczonej w powiązaniu z kwalifikowaną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego świadczoną przez kwalifikowanego dostawcę usług rejestrowanego doręczenia elektronicznego reklamację składa się:
w przypadku nadawcy – u dostawcy kwalifikowanej usługi rejestrowanego
doręczenia elektronicznego, który przyjął przesyłkę do nadania;w przypadku adresata – u dostawcy kwalifikowanej usługi rejestrowanego
doręczenia elektronicznego adresata.
W przypadku reklamacji opisanej w ust. 1 KFJ udziela odpowiedzi na podstawie
dowodów wystawianych przez dostawcę kwalifikowanej usługi rejestrowanego
doręczenia elektronicznego. Jeśli udzielona odpowiedź jest niewystarczająca dla podmiotu, dalsze roszczenia należy kierować do dostawcy kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego.W przypadku reklamacji zgłaszanej z powodu niewykonania KURDE świadczonej w powiązaniu z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego świadczoną przez operatora wyznaczonego reklamację składa się:
w przypadku nadawcy – u operatora wyznaczonego, który przyjął
przesyłkę do nadania;w przypadku adresata – u operatora wyznaczonego adresata.
W przypadku reklamacji opisanej w ust. 1 KFJ udziela odpowiedzi na podstawie
dowodów wystawianych przez operatora wyznaczonego. Jeśli udzielona
odpowiedź jest niewystarczająca dla podmiotu, dalsze roszczenia należy
kierować do operatora wyznaczonego.Reklamacja powinna zawierać:
imię i nazwisko nadawcy albo adresata, zwanego dalej „reklamującym”, lub
jego nazwę lub firmę;adres do korespondencji lub adres siedziby reklamującego oraz jego adres
do doręczeń elektronicznych, jeżeli posiada taki adres;adres poczty elektronicznej reklamującego, na który ma być doręczana
korespondencja, jeżeli posiada taki adres;datę sporządzenia reklamacji;
przedmiot reklamacji;
datę nadania przesyłki, której dotyczy reklamacja;
numer przesyłki, której dotyczy reklamacja;
uzasadnienie reklamacji;
żądaną kwotę odszkodowania – w przypadku gdy reklamujący żąda
odszkodowania;potwierdzenie nadania przesyłki;
wykaz załączonych dokumentów.
Odszkodowanie, o którym mowa w § 10 ust. 1 Regulaminu, oraz zwrot opłaty, o
której mowa w § 10 ust. 2 Regulaminu, wypłaca się zgodnie z dyspozycją
reklamującego w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty wydania decyzji
przyznającej odszkodowanie.
Dane osobowe
Administratorem danych osobowych osób fizycznych korzystających z usług
przewidzianych w Regulaminie jest KFJ Inwestycje Sp. z o.o. z siedzibą w Sopocie 81-807 przy ulicy 1 Maja 5.Kontakt z Inspektorem ochrony danych: Inspektor ochrony danych KFJ
Inwestycje Sp. z o.o., ul. 1 Maja 5, 81-807 Sopot, e-mail:
iod@doreczeniaelektroniczne.pl.Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i lit. c RODO - w celu realizacji usług, o których mowa w Regulaminie, na podstawie ustawy UoDE, prowadzenia postępowań reklamacyjnych oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.
Kategorie przetwarzanych danych osobowych obejmują dane osób fizycznych
korzystających z usług przewidzianych w Regulaminie, niezbędne do ich
realizacji.Dane osobowe będą przechowywane przez okres:
realizacji usługi;
niezbędny do przeprowadzenia postępowań reklamacyjnych i
dochodzenia roszczeń;przechowywania dowodów dla KURDE przez 36 miesięcy od dnia
wystawienia dowodu.
Źródłem danych osobowych jest:
Klient;
minister właściwy do spraw informatyzacji oraz minister właściwy do
spraw gospodarki, którzy zapewniają funkcjonowanie systemów
teleinformatycznych za pośrednictwem których przekazywane są do
systemu KURDE inne dane niezbędne do świadczenia KURDE.
Odbiorcą danych może być klient w przypadku dowodu otrzymania.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do zrealizowania
usługi.Osobom, których dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do danych
osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz
przenoszenia danych.Osobom, których dane dotyczą, przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych, nieujęte w
Regulaminie, a wynikające z przepisów RODO, są dostępne na stronie
internetowej doreczeniaelektroniczne.pl.
Postanowienia końcowe
KFJ ma prawo odmówić realizacji usługi, jeśli nie spełnia ona warunków
określonych w Regulaminie.Praktyki Usługi są niedyskryminacyjne.
Tam, gdzie jest to wykonalne, Usługa jest przystępna dla osób
niepełnosprawnych. KFJ wzięło pod uwagę standard ETSI EN 301 549.O dacie wejścia w życie zmiany do Regulaminu oraz o zakresie zmian Regulaminu KFJ informuje za pośrednictwem poczty elektronicznej. Na adres e-mail do notyfikacji wysyłana jest wiadomość z załączonym nowym Regulaminem.
Strony ustalają, że wszelkie oświadczenia skierowane do drugiej Strony w trakcie korzystania z Usługi mogą być składane w formie korespondencji elektronicznej, wysyłanej:
w przypadku Klienta – na adres e-mail do notyfikacji,
w przypadku KFJ – przy użyciu formularza kontaktowego dostępnego na
stronie doreczeniaelektroniczne.pl
W sprawach nieuregulowanych Regulaminem mają zastosowanie przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
Wszelkie spory wynikłe między KFJ a Klientem zostaną poddane pod
rozstrzygnięcie sądu powszechnego miejscowo właściwego dla siedziby KFJ.Wszelkie skargi, reklamacje czy uwagi prosimy zgłaszać pisemnie korzystając z
niżej podanych danych:Adres korespondencyjny: ul. 1 Maja 5, 81-807 Sopot
Adres mailowy: kontakt@notaup.pl
Dopuszczalne formaty plików załączanych do przesyłek w ramach realizacji
KURDE
Obraz
Wideo
Dźwięk
Tekst
Dokument
Archiwum
.odp
.ppt
.pptx
.dwg
.jp2
.jpg
.jpeg
.png
.svg
.tif
.tiff
.XPS
.avi
.mp4
.mpeg
.mpg
.mpeg4
.ogv
.mp4a
.mp3
.ogg
.wav
.txt
.html
.htm
.css
.xhtml
.xml
.xsd
.csv
.doc
.docx
.ods
.odt
.rtf
.xls
.xlsx
.7z
.zip
.tar
Kontakt
Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości dotyczące naszej Polityki prywatności lub przetwarzania Twoich danych osobowych, skontaktuj się z nami pod adresem kontakt@notaup.pl